Obsługa Klienta Zarządzanie

Zachęcaj Klientów do narzekania

Written by Joanna

Ułatw Klientom składanie reklamacji

Brzmi osobliwie? Przyjrzyjmy się temu bliżej. Psychologia sprzedaży zbadała niezadowolonych klientów i ponad 90% niezadowolonych Klientów nigdy na składa reklamacji, nie narzeka, nie przekazuje swoich negatywnych wrażeń z kontaktów z firmą.

Co za tym robią, gdy im się coś nie podoba – po prostu idą gdzie indziej, do konkurencji, która zaspokoi ich potrzeby. Aby przeciwdziałać tej dezercji musimy Klientom ułatwić narzekanie.

Firmy, które dbają o zadowolenie Klientów dbają również o to, aby mogli oni złożyć skargę w prosty i szybki sposób. Klient powinien mieć do wyboru pocztę, telefon, e-mail, formularz kontaktowy na www lub możliwość przyjścia do firmy osobiście.

Złożenie reklamacji, czy po prostu wyrażenie swojego niezadowolenia to jednak nie wszystko. Firma musi słuchać Klientów, działać w celu naprawienia problemu oraz wyciągać wnioski.

Klienci, którzy narzekali na firmę, ale ich reklamacja została załatwiona szybko i skutecznie są bardziej skłonni do zrobienia zakupów w danej firmie ponownie.

Firma zyskuje wtedy podwójnie:

  • Klient nie odchodzi do konkurencji
  • Klient następnym razem kupi w firmie więcej

Teraz już jest jasne dlaczego powinniśmy zachęcaj Klientów do narzekania. Taki Klient przynosi firmie więcej korzyści niż Klient, który nie kontaktuje się z firmą. Doceniajmy więc reklamację i wyciągajmy z nich wnioski.

Jeżeli zainteresował Cię powyższy temat i chcesz wiedzieć więcej jak zmierzyć satysfakcję klienta zajrzyj tutaj.

About the author

Joanna