Call Center

Strażnik nie taki zły jak go malują

Written by Joanna

Poradnik telemarketera

Jak ominąć strażnika.

Strażnik to sekretarka, asystentka, recepcjonistka, czyli osoba strzegąca naszego docelowego, potencjalnego Klienta. Strażnik często jest dla telemarketerów przeszkodą trudną do pokonania. Pamiętajmy jednak, że nie jest on wrogiem, wykonuje po prostu swoją pracę jak każdy z nas.

Oto kilka porad dla telemarketerów jak obejść takiego strażnika i porozmawiać z osobą docelową. Po przeczytaniu tego artykułu może będzie to dla Ciebie trochę łatwiejsze, a i zarazem poznasz parę trików.

Po pierwsze traktuje strażnika po przyjacielsku. Pamiętaj, że ma on wiele istotnych dla Ciebie informacji, więc warto go mieć po swojej stronie.

Powiedz szczerze skąd dzwonisz, jak się nazywasz i jaki jest cel Twojego telefonu. Bądź szczery, nie oszukuj, ale też się nie rozgaduj. Ta pierwsza informacja powinna być zwięzła.

Jeżeli osoby docelowej nie ma w tej chwili to postaraj się dowiedzieć kiedy będzie dostępna, czy jest na urlopie, czy na spotkaniu. Te informację ułatwią Ci dotarcie do tej osoby przy następnym kontakcie.

Bądź przewidywalny. Zakładając, że możesz skończyć w skrzynce mailowej strażnika, pamiętaj, że istnieje kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby dotrzeć do osoby docelowej. Jeżeli masz strażnika po swojej stronie to możesz poprosić o bezpośredni numer telefonu lub o e-mail. Proście, a będzie Wam dane – często o tym zapominamy.

Mnie wiele razy udało się uzyskać bezpośredni numer telefonu komórkowego do osoby docelowej tylko dlatego, że poprosiła i powiedziałam, że dla mnie to ważne.

Jeżeli mimo wszystko go nie otrzymasz to sprawdź na stronie internetowej może tam w kontaktach będą podane bezpośrednie e-maile. Jeżeli nie, to może znajdziesz tam e- maila do innej osoby z tej firmy. Z dużym prawdopodobieństwem e-mail osoby docelowej będzie się tworzyć analogicznie.

Jeżeli sekretarka nie chce połączyć Cię z osobą docelową to spróbuj się połączyć z działem sprzedaży. Tam przeważnie pracują osoby bardziej rozmowne, otwarte i chętne do pomocy. Mogą udzielić Ci sporo ważnych danych i skierować Cię do odpowiedniej osoby w firmie.

W ostateczności można też wysłać faks. Jest to tak rzadka technika sprzedaży stosowana przez telemarketerów, że może okazać się skuteczna. Niech będzie to krótka i sympatyczna informacja, że prosisz o kontakt, że próbowałeś telefonicznie, ale się nie udało. Jeżeli nadal nie udaje Ci się dotrzeć do osoby docelowej to trudno. Porzuć kontakt i przejdź do następnego.

Jeden z moim pracowników w poprzedniej firmie często stosował swoje szczególne sformułowanie, które w wielu wypadkach pomagało mu przejść przez strażnika i porozmawiać z osobą docelową. Mówił „to dla mnie bardzo ważne” Naprawdę działało!

About the author

Joanna