e-commerce Sprzedaż

Media społecznościowe, a sprzedaż B2B

Written by Joanna

Czy Twoja firma i jej strategia marketingowa wpływają na potencjalnych klientów przez media społecznościowe?

Czy zespoły sprzedażowe wykorzystują ten kanał w kontaktach z potencjalnymi klientami?

Może warto wykorzystać go do budowaniu dialogu z klientem. Dobrej jakości materiały dostarczane przez media społecznościowe mogą być dobrym zapalnikiem w rozmowie i budowaniu relacji z potencjalnym klientem.

Jak media społecznościowe są zazwyczaj wykorzystywane przez firmy, aby wspomóc sprzedaż B2B? Przeważnie firmy mają w dziale marketingu dedykowaną osobę, która zajmuje się tą dziedziną lub wynajmują firmy zewnętrzne, które je obsługują. Zazwyczaj osoby obsługujące są kompletnie oderwane od działu sprzedaży i nie mają pojęcia, z jakimi problemami spotykają się handlowcy i jakie problemy mają klienci, którzy od firmy i jej produktu oczekują ich rozwiązania.

Reasumując – działy marketingu kompletnie nie wspomagają w swojej pracy działów sprzedażowych.

Przy sprzedaży B2B nie traktujemy swoich sprzedawców jak zwykłych telemarketerów, którzy czytają skrypty, ale jako ekspertów od sprzedaży. Skoro chcemy, aby pozycjonowali się, jako eksperci to, czemu mamy ich wizerunku profesjonalisty nie wykorzystać w mediach społecznościowych? A gdyby firma zachęcała swoich handlowców do budowania marki osobistej poprzez media społecznośiowe? Jak może to zrobić?

Przede wszystkim potrzebne będą szkolenia dla pracowników, co to jest marka własna i jak ją kreować, co można zamieszczać w mediach społecznościowych, a co jest wykluczone i może nam zaszkodzić. Firma powinna stworzyć jasną politykę dotyczącą mediów społecznościowych i jasne zasady jak można ich używać.

Może to być dodatkowy i mocny argument sprzedażowy.

W sytuacji, gdy klient się waha, a handlowiec nie do końca wypozycjonował siebie jako eksperta. Profil w mediach społecznościowych, gdzie pokazujemy siebie, jako fachowca w danej dziedzinie może znacząco pomóc nam przy sprzedaży o ile rzeczywiście treści umieszczane przez nas będą stanowiły wartość dla czytelnika. Warto, aby firma wspomogła w tym sprzedawców i sama częściowo przygotowywała odpowiednie materiały, które handlowcy będą mogli zamieszczać w mediach społecznościowych.

Rok 2016 jest uważana za rok, kiedy to sprzedaż B2B najmocniej rozwinie się dzięki mediom społecznościowym. Czy Twoja firma nadąża w tej dziedzinie za konkurencją?

About the author

Joanna