Czasami niektórych listów wolelibyśmy nie otrzymać lub otrzymać, ale po terminie. Urząd skarbowy często wzywa nas do zapłaty różnych podatków w ostatnim możliwym terminie. Ważne, że jeżeli pismo zostanie już doręczone, abyśmy jak najszybciej się z takim pismem zapoznali ponieważ mamy tylko 14 dni od doręczenia na ewentualne odwołanie się od decyzji.
Gdzie urząd skarbowy może nam pismo dostarczyć? Mówi o tym artykuł 148 Ordynacji podatkowej.
- Adres zamieszkania
- Adres do doręczeń w Polsce
- W siedzibie urzędu skarbowego (jeżeli akurat będziemy tam osobiście załatwiać jakąś sprawę).
- W miejscu zatrudnienia – nie musimy odebrać osobiście, może to zrobić np. ktoś z sekretariatu
- W miejscu prowadzenia działalności gospodarczej przez adresata.
- W inne miejsce, gdzie adresat akurat przebywa.
Co istotne od odbioru pisma mamy przeważnie 14 dni na ewentualne odwołanie się od sprawy. Jeżeli akurat jesteśmy na wakacjach pismo może zostać odebrane prze kogoś w firmie, w której pracujemy lub sąsiada w miejscu zamieszkania. Od tego czasu leci nam termin odbioru. Warto, więc poinformować sąsiadów, aby naszej korespondencji poleconej nie odbierali.
Leave a Comment