Sprzedaż

Co wspólnego ma bieganie ze sprzedażą?

Written by Joanna

W pierwszym momencie po przeczytaniu tytułowego pytania można powiedzieć, że nic. Jednak po głębszym zastanowieniu można znaleźć wiele wspólnych cech.

Bieganie rekreacyjne jest ostatnimi czasy bardzo popularne w Polsce. Pewnie wielu z Was dołączyło do grupy osób uprawiających ten rodzaj sportu. Ja swoją przygodę z bieganie zaczęłam 5 lat temu. Od tego czasu wystartowałam w kilkudziesięciu zawodach i zdobyłam wiele medali (każdy kto dobiegnie do mety otrzymuje medal, bez względu na zajęte miejsce).

Jak ktoś się mnie pyta czy lubię biegać to odpowiadam: „to zależy”. Jeżeli mam dopiero iść na trening to nie znoszę biegać i szukam tylko wymówki, żeby posiedzieć sobie przed telewizorem i nie musieć nigdzie wygodzić. Gdy jestem w połowie zaplanowanego dystansu to mogę powiedzieć, że bieganie sprawia mi przyjemność, natomiast, jak już dobiegnę do mety to kocham bieganie.

Bieganie wiąże się ze stawianiem sobie celów, z ogromną samodyscypliną – bo nikt nas nie zmusza, a czasami naprawdę się nie chce i z ogromną radością, gdy dobiega się do mety.

Często w trakcie biegu mam ochotę się zatrzymać i trochę odpocząć, wtedy swój odcinek do mety dzielę na mniejsze cele i mówię sobie, jeszcze tylko do następnego drzewa, a później odpocznę. Później kolejny mały cel i kolejny, aż dobiegam do mety i na koniec ogromna satysfakcja, że nie poddałam się i osiągnęłam swój cel na dzisiaj.

No dobrze, ale miało być też o sprzedaży. Co bieganie ma wspólnego ze sprzedażą? Dokładnie podobny mechanizm jak z bieganiem jest potrzebny w pracy w dziale sprzedaży. Musimy stawiać sobie cele, mieć ogromną determinację w ich realizacji, nie poddawać się nawet jak czasami coś nam nie wychodzi. Mamy również ogromną radość jak udaje nam się zrealizować nasze cele.

Do sprzedaży potrzebna jest też duża ilość energii. Ważna też jest nasza postawa i pozytywne nastawienie. A jak wiadomo odpowiada za to poziom endorfin we krwi. A co bardzo dobrze podnosi ilość hormonu szczęścia – oczywiście wysiłek fizyczny, więc m.in. bieganie.

Dlatego łączenie biegania, ze sprzedażą przynosi same korzyści. Uczymy się realizować postawione cele, być konsekwentnym, utrzymywać odpowiednie tempo. Zmienia się również nasze nastawienie do życia, stajemy się bardziej pogodni, mamy więcej energii i po prostu nam się chce.

About the author

Joanna

Leave a Comment